تاریخچه دانشگاه ام اس یو (MSU)msubig

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) جلوه‌ای از فرهنگ والاست كه هم تراز با موسسات دانشگاهی و گروه PTPL كالجها می‌باشد. دانشگاه علوم ومدیریت همواره به دنبال ارائه آموزش با كیفیت و استانداردهای بالا برای همگان است. دانشگاه ام اس یو (MSU) به منظور غنی كردن هر چه بیشتر نیروی انسانی داخلی و بین‌المللی سعی می كند كه دانشجویان را با بهترین نوع آموزش آشنا ساخته و فارغ التحصیلانی نخبه تحویل جامعه دهند. دانشجویان با انتخاب دانشگاهی چون دانشگاه ام اس یو (MSU) می توانند در زمینه های مهم تحصیلی شامل پزشكی، علوم زیستی و سلامت، پرستاری، داروسازی، بازرگانی، مدیریت، حسابداری، جهانگردی، حقوق، علوم اطلاعات و مهندسی پیشرفت چشمگیری داشته باشند.

 

در راستای این اهداف و با درنظر گرفتن استاندارهای دقیق آموزشی، تمامی برنامه ها دانشگاه ام اس یو (MSU) متناسب با دانشجویان بین‌المللی و بومی ارائه می‌گردد. جوایز مختلفی كه دانشگاه علوم و مدیریت دانشگاه ام اس یو (MSU) در زمینه های مختلف كسب نموده سطح آموزشی این مركز را در منطقه در بالاترین مكان قرار داده است. كلیه برنامه ها با دقت زیاد به منظور ارتقای سطح علمی دانشجویان درنظر گرفته شده است. مهمترین هدف دانشگاه ام اس یو (MSU) افزایش سطح علمی و تجربی دانشجویان است كه موفقیت شغلی آنها را در آینده تضمین می نماید.

 

 

هدف دانشگاه ام اس یو (MSU)

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) در نظر دارد تا دانشگاهی پیشتاز در آموزش حرفه‌ای و تخصصی با توجه به استانداردهای علمی كل نگر كه مرتبط با نیازهای صنعت و انتظارات جهانی است ایجاد نماید و این در حالیست كه از بالاترین استانداردهای اخلاقی حمایت می‌نماید.

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) در راستای رسیدن به اهداف زیر تلاش می كند:

 

  1. شكل دهی فارغ التحصیلان با ارزشهای والای اخلاقی و متمایز با دیگران؛ ملزم به یادگیری، هدایت، اتحاد و حرفه‌ای‌گری مادام‌العمر در پاسخ به نیازهای كشور.

 

  1. گسترش مرزهای پژوهشگری؛ بوسیله بسترسازی فرصتهای تحصیلی، آموزش و خدمات كم هزینه فراتر از انتظارات.

 

  1. بوجود آوردن فارغ التحصیلانی كه قابلیت استخدام زیادی داشته باشند؛ بوسیله ابقای استانداردها و كیفیت بی عیب و نقص در برنامه آموزشی، كه شایسته شناسایی، تصدیق و اعتباردهی می‌باشد.

 

  1. حمایت از یك فرهنگ علمی ممتاز؛ انعكاسی از بالاترین استانداردهای ابتكاری رویكردها و استراتژیهای آموزشی- یادگیری.

 

  1. بكارگیری كامل نیروها برای اطمینان از نرخ بالای موفقیت دانشجویان؛ بوسیله آماده‌سازی یك محیط آموزشی خردمندانه با پشتیبانی، پرورش و پیشرفتِ آموزش، یادگیری و تحقیق را در دانشگاه هدایت نماید.

 

 

نشان دانشگاه ام اس یو (MSU)

 

 

رنگهای قرمز و سیاه مخصوصاً به منظور نشان دادن شجاعت و رشد متعادل دانشگاه ام اس یو (MSU) ‌ انتخاب شده‌اند. رنگ قرمز نشانه درخشندگی و ارتعاش نقش دانشگاه ام اس یو (MSU) در آموزش، در مقابل رنگ مشكی كه علامت تغییر و به مبارزه طلبیدن می‌باشد. از طرف دیگر رنگ سفید نشانه خلوص و ابدیت دانش برای همگان می‌باشد كه در دانشگاه ام اس یو (MSU) ‌ وجود دارد.

 

 

گل خطمی

 

 

خطمی، گل ملی، به صورت سمبلی از دانشگاه ام اس یو (MSU) است، به عنوان دانشگاهی كه ریشه عمیقی در ارزشهای والای مالزیایی دارد. ثبات دانشگاه ام اس یو (MSU) به وسیله گلبرگهای قرمز و سفید نشان داده می‌شود، در حالیكه بزرگترین نقطه سفید، در انتهای بالایی ساقه آن كه به صورت یك حباب وجود دارد به معنی آمادگی انتخاب دانشگاه به عنوان یك سازمان منطقه‌ای و جهانی می‌باشد. رسته‌های مورد تمركز دانشگاه ام اس یو (MSU) كه شامل پزشكی، علوم زیستی، علوم مدیریت تجاری و اطلاعات و مهندسی می‌باشد مجازاً مرتبط با گل خطمی‌ می‌باشد.

 

گلِ كامل نشاندهنده سمبلی از چرخه زندگی با تمركز بر پزشكی و علوم زیستی می‌باشد كه به نظم در‌آمده است. شكل گلبرگها كه بصورت “M” است، نماینده كلمه مدیریت می‌باشد كه در ارتباط با رشته های علوم اطلاعات و مهندسی است كه در MSU دنبال می‌شود. همچنین شكل M گلبرگها همبستگی زیادی با عناصر عشق و مراقبت می‌باشد كه در دانشگاه ام اس یو (MSU) و اجتماع آن نهفته است. پنج گلبرگ، نمادی از پنج ماموریت دانشگاه ام اس یو (MSU) بوده كه تلاشش در زمینه پرورش رهبران فردا از طریق افزایش كیفیت آموزش بوسیله متدولوژیهای ابتكاری تدریس و یادگیری است كه موفقیت دانشجویان را تضمین می‌نماید.

 

 

تاریخچه دانشگاه

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) جلوه‌ای از فرهنگ والاست كه هم راستا با موسسات دانشگاهی و گروه PTPL كالجها می‌باشد. دانشگاه علوم ومدیریت به دنبال ارائه آموزش باكیفیت برای همگان است. به دنبال خلق فارغ التحصیلان تراز بالا به منظور غنی كردن هر چه بیشتر دریای نیروی انسانی داخلی و بین‌المللی می‌باشد. انتخاب دانشگاهی چون دانشگاه ام اس یو (MSU) به معنای تمركز قوی بر روی زمینه مهم تحصیلی شامل پزشكی، علوم زیستی و سلامت، پرستاری، داروسازی، بازرگانی، مدیریت، حسابداری، جهانگردی، حقوق، علوم اطلاعات و مهندسی، می‌باشد.

 

برنامه‌های در راستای این زمینه‌ها، با درنظر گرفتن استاندارهای دقیق آموزشی متناسب با دانشجویان بومی و بین‌المللی ارائه می‌گردد. جوایزی كه دانشگاه ام اس یو (MSU) بدست آورده است آنرا جزو بهترینها در منطقه نموده است. این برنامه ها با دقت زیاد به منظور ارتقای سطح علمی افراد درنظر گرفته شده است. خواست دانشگاه آماده سازی آموزشی است كه استخدام پذیری دانشجویانش را افزایش داده و در عین حال تجربه آموزشی افراد را با ارزشهای اخلاقی توسعه نماید.

 

 

مركز شاه عالم

 

 

بازدیدكنندگانِ این شهر شاهانه، جدای از مناظر دیدنی این شهر، از زیرساختها و سازگاری باشكوه آن متحیر خواهند شد. شاه عالم، مركز استان سلانگور (Selangor Darul Ehsan) و نیز یكی از بابرنامه ترین شهرهای مالزی می‌باشد. این شهر در نزدیكی شهر كوالالامپور، پایتخت كشور، واقع شده است. شاه عالم با ارتباطات متعددی كه از طریق بزرگراهها برقرار شده است امكان دسترسی را به قسمتهای مختلف كوالالامپور و نیز دیگر شهرهای اطراف به سهولت میسر ساخته است. دانشجویان می‌توانند انتظار محیطی آرام و با دسترسی را از شاه عالم (خانۀ دانشگاه علوم و مدیریت) داشته باشند.

 

با تسهیلات بسیاری كه در محیط دانشگاه در دسترس می‌باشد، دانشجویان می‌توانند از سازگاری شهر و امكاناتی كه در آن وجود دارد نهایت بهره را ببرند، من جمله:

 

  • مراكز خرید

 

  • استادیوم های روباز و سالنی

 

  • اداره پست

 

  • بوستان و دریاچه

 

  • استخر شنای عمومی

 

  • عبادتگاهها

 

  • بانكها و رستورانها

 

 

نحوه دریافت بورسیه

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) از افرادی با مدارك تحصیلی اثبات شده برای تحصیل در دوره دكترای این دانشگاه برای 2009- 2008 دعوت می‌نماید.

 

بورسیۀ Shukri Yajid پاداشی است كه به داوطلبین شایسته برای تحصیل در دوره دكترای این دانشگاه اهدا می‌شود. این بورسیه بر روی چهار ناحیه تحصیلی با نامهای پزشكی، تكنولوژی اطلاعات، بازرگانی و مدیریت، و علوم سلامت تمركز داشته و هدف آن آموزش تحصیل كنندگان واجد شرایط برای رویارویی با تقاضای نیروی كار جهانی می‌باشد. ابداع این بورسیه همگام با بصیرت و اصول رهبری موسس دانشگاه، پروفسور Mohd Shukri Ab. Yajid بوده كه هدف آن ترویج برتری های تحصیلی در چهار رشتۀ نام برده می‌باشد. همچنین این بورسیه به دنبال خلق یك اجتماع میان رشته‌ای جهانی و نیز پشتیبانی و راهنمایی هر تعدادِ ممكن از تحصیل كنندگان بین‌المللی می‌باشد.

 

 

زمینه های تحصیلی

 

 

پزشكی، تكنولوژی اطلاعات و ارتباطات، علوم كامپیوتر، علوم اطلاعات، توسعه نرم‌افزاری، تجارت الكترونیك، طراحی گرافیكی، ممیزی سیستمهای كامپیوتری، مهندسی كامپیوتر، متحرك سازی و هنرِ بازی، بازرگانی بین‌الملل، علم تصمیم گیری، مدیریت صنعتی، حسابداری، مالی، بازاریابی، مدیریت رویداد، مدیریت سرمایه های انسانی، مدیریت خرد، تعلیم و تربیت كودكان، تدریس انگلیسی به عنوان زبان دوم (TESL)، حقوق و تجارت، مهمان نوازی توریست، علوم سلامت، بهداشت زیستی، بیو انفورماتیك، تكنولوژی سرویس غذایی، تغذیه، داروسازی، علوم بهداشتی، پرستاری، رادیوگرافی، فیزوتراپی، پزشكی رژیم غذایی و علوم دادگاهی

 

 

حق تصدی بورسیه

 

 

بورسیهدانشگاه ام اس یو (MSU) برای حداقل طول دوره مورد نیاز برای تكمیل تحصیل در دوره دكترا قابل اخذ بوده كه البته نباید بیش از چهار سال باشد. ممكن است تعداد بورسیه های ممكن در یك سال تحصیلی محدود باشد.

 

 

ارزش بورسیه

 

 

رزش كلی سالیانۀ هر بورسیه 60000 رینگیت (حدود 16300 دلار آمریكا) می‌باشد. این مقدار، شهریه تحصیل در دانشگاه ام اس یو (MSU) و نیز حقوق ماهیانه را پوشش می‌دهد. همچنین برای دانشجویان موفق این مقدار شامل یك هزینه بازگشت هواپیما به محل اقامت فرد بورسیه شده و وام دانشگاه یا معادل آن در مورد هزینه های دیگر نیز می‌باشد.

 

 

مركز علوم پایه

 

 

در اینجا فرصتی است برای شما تا یك سال كامل از طول تحصیلتان را ذخیره نمایید. با برنامه بنیادی ابتكاری دانشگاه ام اس یو (MSU) شما می‌توانید یك شروع مهم در حوزه تحصیلی كه آرزوی متخصص شدن در آن را برای مقطع لیسانس دارید به دست آورید. این بدان معناست كه شما تنها لازم است دروسی را كه در ارتباط با برنامه خودتان است اتخاذ نمایید. بدون صرف دو سال اضافی از شش سال تحصیل.

 

دانشجویانی كه مایلند تحصیلاتشان را در رشته مورد علاقه شان متمركز كنند بدون اجبار به گذراندن زمان بیشتر صرف موضوعات اضافی، برای ثبت نام در برنامه بنیادی دانشگاه ام اس یو (MSU) دعوت می‌شوند.

 

 

هدف

 

 

از میان برنامه های بنیادی ابتكاری دانشگاه ام اس یو (MSU)، دانشجویان می توانند یك شروع مناسب در حوزه مطالعاتی كه مایلند در سطح لیسانس در آن متخصص شوند را داشته باشند. سال اول شامل 3 ترم در رشته های پزشكی، بهداشت، بازرگانی، حسابداری، تكنولوژی اطلاعات یا مهندسی است كه برای دانشجویان یك وضعیت بهتر آمادگی و درك را قبل از شروع مراحل بالاتر علمی فراهم می‌نماید.

 

 

برنامه‌های پیشنهادی

 

 

Foundation (Science Biology/Health Science) KPT/ JPS (KN4683) 08/13

 

Foundation in Business KPT/ JPS (K4685) 07/09

 

بنیاد مهندسی و تكنولوژی اطلاعات KPT/ JPS (KR9280) 06/13

 

بنیاد حقوق KPT/ JPS (KA5721) 07/14

 

تسهیلات دانشگاه ام اس یو (MSU)

 

 

×     كتابخانه

 

×     آزمایشگاه كامپیوتر

 

×     ورزش و تفریح

 

×     پیشنهاد مالی

 

×     خوابگاه دانشگاه

 

×     نمازخانه

 

×     آزمایشگاه

 

×     MSU Kids

 

 

كتابخانه

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) مجموعه‌ای بی‌نظیر از مواد آموزشی و منابعِ در دسترس برای دانشجویان یا كاركنانی كه می‌خواهند مطالعه و یا تحقیق نمایند تهیه شده است كه شامل رساله‌ها، كتابها، مجلات، پایان نامه‌ها و پروژه‌های دانشجویان، روزنامه‌ها، سوالات امتحانی سال گذشته، متن كامل مقالات علمی برپایه وب و كتابهای الكترونیك می‌باشد. دانشجویان می توانند به راحتی به آنها دسترسی داشته، بخوانند، بارگذاری نموده و یا مقالات و كتابها را از طریق اینترنت چاپ نمایند.

 

كتابخانه دانشگاه ام اس یو (MSU) كاملاً مكانیزه بوده و سیستم كامپیوتری شدۀ ما، نرم‌افزار مدیریت كتابخانۀ یكپارچه (ILMU) ، اطلاعات مورد نیاز را برای دسترسی به كتابها و دیگر مواد، در اختیار شما قرار می‌دهد. دانشجویان همچنین می‌توانند كتابهای مورد نیاز خود را از طریق این سیستم رزرو نمایند. كتابدارهای باتجربۀ ما همیشه در دسترس بوده و با میل و رغبت شما را در یافتن و استفاده از مناسب ترین منبع اطلاعاتی یاری می‌نمایند. كتابخانه روزهای دوشنبه تا جمعه از ساعت 9 صبح تا 8 شب و روزهای شنبه از ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز می‌باشد. ساعات كار كتابخانه در هفته امتحانات تمدید خواهد شد.

 

یكی از افتخارات ما اطمینان از این موضوع است كه موادی كه مورد نیاز شما می‌باشد به سهولت در دسترستان قرار دارد. از اینرو با استفاده از تسهیلات امانت گیری بین كتابخانه‌ای، ما این امكان را فراهم نموده‌ایم تا شما مواد مورد نیاز خود را حتی از دیگر كتابخانه های سطح كشور تهیه نمایید. همچنین تسهیلات فتوكپی در كتابخانه از طریق 18 ترمینال شبكه‌ای دسترسی اینترنت، به صورت رایگان برای دانشجویان و كارمندان در دسترس می‌باشد. ما همچنین كابینهای مطالعه فردی ، یك اطاق مطالعه گروهی و یك اطاق سمعی بصری برای راحتی بیشتر شما تدارك دیده‌ایم.

 

 

آزمایشگاه كامپیوتر

 

 

تعداد زیادی دستگاه كامپیوتر برای استفاده تمامی دانشجویان در دانشگاه ام اس یو (MSU)، هنگامی كه مورد استفاده كلاسهای زمانبندی شده نباشد، در دسترس می‌باشد. این كامپیوترها از صبح زود تا غروب قابل دسترس می‌باشند. همچنین تسهیلات پست الكترونیك، امكان ارتباط بین اساتید و دانشجویان را ساده تر می‌نماید.

 

 

ورزش و تفریح

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) و شهر شاه عالم (Shah Alam) ، مجموعه‌ای از تسهیلات ورزشی سالنی و روباز، همچون مراكز فوتسال، شنا، بسكتبال، والیبال، بدمینتون، ماهیگیری و برنامه‌های دو را عرضه می‌نماید.

 

 

پیشنهاد مالی

 

 

دانشگاه ام اس یو (MSU) خدمات مشاوره‌ای مالی محرمانه را در مورد هر مسالۀ مالی از بودجه‌ریزی اولیه گرفته تا مدیریت وام‌ها، پیشنهاد می‌نماید. پیشنهادات مخصوصی نیز ویژۀ وام‌ها و بورسیه‌های تحصیلی در نظر گرفته شده است.

 

 

خوابگاه دانشگاه

 

 

دانشجویان لازم است تا ودیعه‌ای به مبلغ 300 رینگت و نیز هزینه خوابگاه را روز ثبت نام پرداخت نمایند. ودیعه‌ خوابگاه هنگام پایان تحصیل دانشجو، بازگردانده خواهد شد. دانشجویان لازم است تا قوانین و شرایط را مطالعه نمایند. در صورتیكه دانشجو در تاریخهای بین یكم تا پانزدهم ماه ثبت نام نماید بایستی كل هزینه خوابگاه (ماهیانه) را پرداخت نموده و در صورتیكه در تاریخهای بین شانزدهم و سی‌ویكم ماه ثبت نام نمایند بایستی تا نیمی از هزینه ماه را پرداخت نمایند.

 

 

نمازخانه

 

 

دانشجویان مسلمان می‌توانند عبادات خود را در نمازخانۀ دانشگاه ام اس یو (MSU) در بلوك C بجای آورند. در این مكان همچنین نماز جمعه نیز برگزار می‌گردد.

 

ساختار برنامه مدیریت MBA دردانشگاه MSU

 

 

رشته MBA در دانشگاه MSU به دانشجویان كمك می كند تا مهارت های رهبری، كارآفرینی و استراتژیك های مدیریتی تا حد زیادی بهبود یابد و دانشجویان یاد می گیرند كه چگونه در شرایط خاص تصمیمهای درست بگیرند و در مدیریت یك مجموعه موفق بوده و با مدیریت كافی بتواند در سیستمهای رقابتی بازرار جهانی پیش برود.

 

یكی از بزرگترین خواستگاه های رشته MBA آموزش و یادگیری موارد زیر می باشد:

 

v     مذاكره با رهبران موفق تجاری و CEO

 

v     برگزاری سمینار هایی در همین خصوص

 

v     كار گروهی

 

v     برگزاری سخنرانی های مداوم

 

v     یادگیری با روشهای مدیریت تجاری جهانی و بین المللی

 

v     هماهنگی ملاقاتهای تجاری

 

v     آشنایی با استراتژی های مدیریتی

 

v     آشنایی با تدابیر تجارت به صورت آنلاین

 

v     مشاوره حضوری