دانشگاه یو تی ام UTM

دانشگاه UTM (یو تی ام) در سال 1930 و در قالب یك مدرسه تكنیكی ممتاز تاسیس شد و در سال 1946 به رتبه دانشکده ترفیع یافت. پس از دو دهه تبدیل به یک آکادمی تكنولوژی و سپس در سال 1975 موفق به اخذ رتبه دانشگاه گردید. نخست وزیر پیشین مالزی دكتر مهاتیر محمد دانشگاه UTM (یو تی ام) را بعنوان دانشگاه كاشف لقب داده است. دانشگاه UTM (یو تی ام) در سال 2002 تندیس MSC دریافت نمود. دانشگاه UTM (یو تی ام) با 30 سال تجربه آموزش تحصیلات تكمیلی دارای بیش از 85.000 فارغ التحصیل در مقطع كارشناسی و 6.000 فارغ التحصیل در مقطع كارشناسی ارشد و دكتراست.

دانشگاه UTM (یو تی ام) دارای بیش از 20 موسسه و مراکز تحقیقاتی علاوه بر بخشهای علمی است که در زمینه تکنولوژی-آموزشی و تحقیقات مورد نیاز سرویس دهی می کنند.

دانشگاه UTM (یو تی ام) یکی از دانشگاه های برجسته مالزی است که شهرتی جهانی در زمینه علوم فنی مهندسی دارد. یکی از موسسات معتبری که بی وقفه اثرات بسیار مهمی در زمینه های علوم و فنون با تلاشهای یکپارچه و موزون خود داشته و بدون شك همه این اثرات را می توان به خاطر داشتن دانشجویان و کارکنان پویا دانست. دانشگاه UTM (یو تی ام) با داشتن نگرشی که به توسعه ی منابع انسانی خلاق و فنی منتهی می شود خود را با نیازهای جامعه سازگار می کند و در حال حاضر به عنوان یکی از موسسات معتبردر سطح جهانی است كه دارای شرایط بی نظیر فنی و مهندسی و آموزشی می باشد.

دانشگاه UTM (یو تی ام) دانشگاهی در راس دانشگاه های مالایی است كه تمركز اصلی آن بر فعالیت های تحقیقاتی معطوف می گردد به ویژه در زمینه های علوم پایه و مهندسی فعالیت وسیعی دارد. در حدود 2000 محقق در مقاطع ارشد و دكترا در آمدی بیش از 80 میلیون رینگت از تحقیقات كسب می نمایند. این گستردگی پژوهش و تحقیقات در تمام دانشكده ها و تحقیقات در سطح وسیعی در دانشكده ها و موسسات تحقیقاتی صورت می گیرد كه در در تقویت هسته تحقیقات كمك شایانی دارد.

یكی بزرگترین محرك ها برای بالابردن حس رقابت در دانشجویان در زمینه های تحقیقاتی ایجاد مراكز و گروهای فعال در این زمینه است. مدیریت جامع تحقیقات در مركز مدیریت تحقیقات RMC در این مركز لیستی از تحقیقات R&D و محصولات بدست امده طی تحقیق را حفظ می كند.

موفقیت در این تحقیقات از طرف دولت مالزی ، صنعت و موسسات بین المللی دارای اعتبار ویژه ای است چه در موسسات كوچك محلی و چه در كمپانی های بزرگ چند ملیتی.

مزیتی كه دانشگاه UTM (یو تی ام) به موسسات تحقیقاتی دارد این است كه تكنولوژی روز را بسیار راحت منتقل می كند . و از این رو به آن دانشگاه تكنولوژی Unitechnologies می گویند .

دانشگاه UTM (یو تی ام) بیش از 25.000 دانشجو در کالج جوهوربارو در منطقه جنوبی Pensular و بیش از 45.00 دانشجو در کالج کوالالامپور و علاوه بر آن بیش از 5000 دانشجوی خارجی در رشته های پاره وقت و بیش از 3000 فارغ التحصیل در زمینه های مختلف تخصصی دارد.

دانشگاه UTM (یو تی ام) دارای بیش از 20 موسسه و مراکز تحقیقاتی علاوه بر بخشهای علمی است که در زمینه تکنولوژی-آموزشی و تحقیقات مورد نیاز سرویس دهی می کنند.

دانشگاه UTM (یو تی ام) یکی از دانشگاه های برجسته مالزی است که شهرتی جهانی در زمینه علوم فنی مهندسی دارد. یکی از موسسات معتبری که بی وقفه اثرات بسیار مهمی در زمینه های علوم و فنون با تلاشهای یکپارچه و موزون خود داشته و بدون شك همه این اثرات را می توان به خاطر داشتن دانشجویان و کارکنان پویا دانست. این دانشگاه با داشتن نگرشی که به توسعه ی منابع انسانی خلاق و فنی منتهی می شود خود را با نیازهای جامعه سازگار می کند و در حال حاضر به عنوان یکی از موسسات معتبردر سطح جهانی است كه دارای شرایط بی نظیر فنی و مهندسی و آموزشی می باشد.دانشگاه UTM (یو تی ام) همچنین به خاطر داشتن متد های جدید در آموزش و تحقیقات مشهور است و مفتخر است که در ردیف اول از آموزشهای تکنولوژیکی و حرفه ای قرار دارد. افزایش در تعداد تحقیقات انجام شده باعث مشارکت های دائمی این موسسه با موسسات تحقیقاتی و آموزشی هم به صورت داخلی (بومی) و هم به صورت خارجی ( بین المللی ) شده است و این به دانشگاه UTM (یو تی ام) در حفظ رقابت و فراهم کردن آموزشهای وابسته و تحصیلات برای همه دانشجویان کمک کرده است.

دانشگاه UTM (یو تی ام) 160 نشان تحقیقاتی دریافت کرده است و تقدیرهایی که شامل تقدیر از دانشمندان جوان ملی و تقدیر از مخترعین ملی را داراست که شامل 70 تقدیرنامه بین المللی از کشورهای ژنو، کره جنوبی، آلمان و آمریکا است و اینها همه به منظور واقعیت دادن به این امر است که این مرکز به یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر در سطح جهانی تبدیل شده است. در حال حاضر دانشگاه UTM (یو تی ام) بر روی تحصیلات تكمیلی متمرکز شده است و بیش از 100 رشته در مقاطع ارشد و دکترا در علم مهندسی و تکنولوژی ارائه می کند و برای امر آموزش بیش از 500 عضو متعهد از دانشکده فارغ التحصیلان با مدارج بین المللی به خدمت گرفته است.

تاسیس دانشکده تحصیلات تکمیلی در 1993 انعکاس دهنده اهمیتی است که دانشگاه به تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می دهد.

دانشگاه UTM (یو تی ام) دارای دو كمپ در دو محل مختلف می باشد، یكی در جنوبی ترین قسمت شبه جزیره مالزی منطقه جوهور بارو كه به فاصله چهار ساعت از کوالالامپور واقع شده است ودارای مساحتی بالغ بر18 هكتار است. و کمپ دیگر در قلب كوالالامپور واقع شده است و به عنوان دانشكده شهر كوالالامپور مشهور است.

نحوه تحصیل در دانشگاه

دانشجویان بایستی با یکی از سه شرایط زیر در دوره های آموزشی ثبت نام کنند :

1- Thought Course ( فقط واحد درسی):

دانشجویان بایستی در مقطع كارشناسی ارشد، حداقل معادل 30 واحد درسی را کامل کرده و بایستی در پایان نمره حداقل معادل 0/3 CGPA را کسب نمایند. 20 واحد درسی كه شامل واحدهای درسی اجباری و انتخابی می باشد. هر درس شامل 2 یا 3 واحد است و ارزیابی بر اساس تکالیف انجام شده و امتحانات صورت می گیرد. پروپزال ارشد که در حدود 10 واحد است بایستی در یک ترم کامل شود و ارزیابی بر اساس پروپزال تحقیقاتی و یک مقاله پایانی است.

2-Research (تحقیق و پژوهش):

دانشجوی مقطع كارشناسی ارشد و یا دكترا به صورت تحقیق و پژوهش، پروژه انتخابی او تحت نظر یك استاد و یا یك گروه از اساتید نظارت و رسیدگی می شود،دانشجو برای دستیابی به دانشی جدید تحت نظارت گروه تحقیقات راهنمایی و هدایت می شود.

فرایند تحصیلی دانشجویان، طی ارائه گزارش پیشرفت كار كه در پایان هر ترم ارائه می شود، ارزیابی می شود و برای اخذ مدرك باید طی یك امتحان جامع (به صورت شفاهی) از پروژه خود دفاع كنند.

3- Taught Course& Research (ترکیبی از تحقیق و واحد درسی):

دانشجویان باید حداقل معادل 30 واحد درسی را کامل کرده و در پایان نمره حداقل معادل 0/3 CGPA را کسب نمایند. پروژه ارشد که 4 تا 7 واحد است باید در طول 1 یا 2 ترم کامل شود و ارزیابی بر اساس پروپزال تحقیقاتی و یک مقاله پایانی است .

دوره Taught Course فقط برای دانشجویان ارشد است و هدف آن دریافت فهم عمیق از بعضی موضوعات پیچیده در رشته های وابسته است.

تقسیم بندی دوره ها

Main Term program ( دوره های اصلی )

این دوره ها در دانشگاه اسکودای دانشگاه UTM (یو تی ام) برگزار می شود و ارائه کننده انواع مختلفی از آموزشها است بسیاری از پروژه ها در طول ساعات کاری نرمال اجراء می شود.

Executive Program (دوره های اجرایی)

این دوره ها در دانشگاه کوالالامپور و دیگر دانشکده ها دانشگاه UTM (یو تی ام) برگزار می شود وشامل فرایندهای حرفه ای و اجرایی است. اصل ثبت نام به صورت نیمه وقت و پروژه ها اساسا در پایان هفته ارائه می شوند.

ارزیابی مدارک تحصیلی

مقررات کلی برای ثبت نام عبارتند از:

پذیرش در مقطع کارشناسی: حداقل 3 نمره در STPM و یا مدرک تحصیلی GCE سطح یک و یا امتحانات پیش دانشگاهی معادل دیگر، لازم است تمامی نمرات و یا مدرک در یک جلسه امتحان کسب شده باشد و برگه مقررات ویژه نیز تکمیل شود.

پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد: مدرک کارشناسی با نمره قبولی خوب از دانشگاه UTM (یو تی ام) و یا موسسه آموزش عالی که مورد تائید جلسه سنا باشد و یا مدرک معادل کارشناسی یا کارآموزی در زمینه های مرتبط و مورد تائید جلسه سنا.

پذیرش در مقطع دکترا: مدرک کارشناسی ارشد با نمره قبولی خوب از دانشگاه UTM (یو تی ام) و یا موسسه و یا موسسه آموزش عالی که مورد تائید جلسه سنا باشد. یا مدرک معادل کارشناسی ارشد یا کارآموزی در زمینه های مرتبط و مورد تائید جلسه سنا.

توجه: برخی از دانشکده ها ممکن است موارد اضافه دیگری را برای ثبت نام و یا نمرات تحصیلی بالاتری را برای دروس خاص درخواست کنند.

مركزتحصیلات تکمیلی

دانشگاه UTM (یو تی ام) مرکزی را برای فعالیتهای تحصیلات تكمیلی در سراسر دانشگاه فراهم می کند. این مركز در سال 1985 به منظور سرعت بخشیدن به برنامه های فارغ التحصیلان در دانشگاه UTM (یو تی ام) ساخته شد.

امروزه کارفرمایان در حال تلاش برای استخدام افرادی با دستاوردهای آموزشی بالا می باشند، آنها تلاش می کنند افراد مناسبی راکه از دانش کافی در زمینه مورد نظر برخوردار هستند و از مهارتها و توانائیهایی ملی و بین المللی بهره لازم را برده باشند استفاده کنند.

دانشگاه UTM (یو تی ام) معتقد به این امر می باشد كه با به کار گیری كلیه امكانات و شرایط زمینه ای را فراهم کند که به یادگیری مادام العمر منتهی شود و این بدان معناست كه تحصیلات شما در این مکان شروع می شود اما با فارغ التحصیل شدن شما به پایان نخواهد رسید بلکه با فارغ التحصیل شدن شما به یک مرحله جلوتر رهنمود می شوید.

مهارتها و دانش کسب شده در این مکان شما را به فرد بسیار مفید و با ارزشی برای انجام کارهای مختلف تبدیل خواهد کرد و به شما این اجازه را خواهد داد که زمان بیشتری را برای توسعه افکار و کسب تجربیات جدید صرف نمایید. مركز تحصیلات تکمیلی متعهد می شود که این اطمینان را به همه دانشجویان بین المللی و داخلی بدهد که آنها تمامی اطلاعات لازم را كسب كرده و به آنها کمک خواهد کرد که به آسانی در مقاطع بالاتر ( ارشد و دکترا) در دانشگاه UTM (یو تی ام) پذیرفته شوند.

بعلاوه این مرکز متعهد می شود که تمامی برنامه های آموزشی را با دانشکده هماهنگ نماید و آموزشی با کیفیت بسیار بالا ارائه نماید. همچنین بر سوابق آموزشی و امتحانات دانشجویان در مقاطع ارشد و دکترا با هماهنگ سازی در 10 دانشکده در دانشگاه UTM (یو تی ام) نظارت می کند و نقش اساسی در پشتیبانی دانشگاه UTM (یو تی ام) برای تبدیل شدن به عنوان یک مرکز در سطح جهانی با آموزشها و تکنیک های بی نظیر را دارد .

دانشجویان بین المللی

بیش از 3000 دانشجوی بین المللی از بیش از 30 کشور در دانشگاه UTM (یو تی ام) ثبت نام کرده اند و بسیاری از آنها در مقاطع تحصیلات تكمیلی تحصیل می کنند. دانشجویان ارشد و دکترا از تحصیلاتی با کیفیت بالا در دانشگاه UTM (یو تی ام) برخوردار می شوند ودر طول تحصیل دوستان زیادی را پیدا خواهند کرد. مركز تحصیلات تکمیلی خدمات بسیاری را به دانشجویان بین المللی قبل از ترک کشورشان و هنگام رسیدن به مالزی و در طول اقامتشان در مالزی ارائه می کند. SPS به دانشجویان اطلاعات و پشتیبانی لازم را ارائه می کند و به دانشجویان در تغییر وضعیت زندگی شان به عنوان یک دانشجو در دانشگاه UTM (یو تی ام) کمک می کند.

دانشگاه برای همه دانشجویان جدید برنامه های آشنایی و راهنمایی را قبل از ثبت نام فراهم می کند. دانشگاه UTM (یو تی ام) برای معرفی دانشگاه، شهر جوهور و مناطق اطراف آن بسیاری از گشت ها و سفر های کوتاه طراحی کرده است.

دانشگاه UTM (یو تی ام) یکی از محدود دانشگاه هایی است که تضمین می کند یک خوابگاه در محوطه دانشگاه برای دانشجویان دکترا و ارشد ( به تنهایی یا با خانواده هایشان )در سراسر دوره آموزشی ارائه کند.

دانشگاه UTM (یو تی ام) همچنین بسیاری از فعالیتهای اجتماعی نظیر: سفرها، گردش های دسته جمعی، مسابقات ورزشی و برنامه های مذهبی را برای دانشجویان بین المللی سازماندهی می کند و با این برنامه ها دانشجویان خواهند فهمید که ماندن در دانشگاه UTM (یو تی ام) لذت بخش است.

International Postgraduate Student Society (IPSS)

IPSS یک سازمان اجتماعی - فرهنگی است که برای ارتقاء و اطلاع رسانی و پیوستگی در میان دانشجویان مالزیایی و بین المللی در دانشگاه UTM (یو تی ام) برقرار شده است. هدف اصلی این جامعه خلق یک جامعه دانشجویی بین المللی یکپارچه و هماهنگ است و آسایش و علاقمندی را برای همه اعضا دانشگاه UTM (یو تی ام) تامین می کند.

علاوه بر IPSS انجمن دانشجویان بین المللی دیگری نیز وجود دارند، از قبیل: انجمن دانشجویان مالایی PPI، انجمن دانشجویان پاکستانی PPS و.. که هدف آنها برطرف کردن نیازهای اعضایی از یک جامعه ویژه می باشد.

بسیاری از فعالیتها به وسیله این انجمن ها سازماندهی می شوند مانند: سفر به مکانهای جالب در مالزی، گردشهای دسته جمعی، رویدادهای ورزشی فعالیتهای مذهبی و غیره.

با ارائه این خدمات دانشجویان ترغیب می شوند که با اعضاء کمیته اجرایی و یا نماینده کشورشان پیش و یا هنگام رسیدن تماس برقرار کنند.

خـوابگــاه

دانشگاه UTM (یو تی ام) متعهد شده است که به همه دانشجویان بین المللی در مقاطع ارشد و دکترا که مجرد هستند یک اتاق در محوطه اصلی دانشگاه در واحد اسکودای و همچنین خوابگاه هایی نیز برای متاهلین و خانواده های آنها به همراه فرزندانشان در اختیارشان قرار دهد. تمامی خوابگاه ها در محوطه اصلی دانشکده بوسیله اداره کار دانشجویی مدیریت و پشتیبانی می شود.

از ابتدای جلسات آموزشی کالج های Perdanaو Tuanku canselor برای دانشجویان بین المللی رزو شده اند. کالج Tuanku خوابگاه هایی برای دانشجویان مجرد (مرد) ارشد و دکترا فراهم می کند. همچنین دانشجویان می توانند اتاقهای دو نفره كه دارای امكانات مشترك با دیگر اتاقها می باشند را برای اقامت انتخاب کنند.

در کالج Perdana یک تعداد از آپارتمانهای سه خوابه با امکاناتی برای پخت و پز در دسترس دانشجویان ارشد و دکترا (مجرد) قرار می گیرد، برخی دیگر از خوابگاه ها نیز برای دانشجویان ارشد و دکترا (اتاق های یکنفره) فراهم می کنند.

اخیراً دانشگاه UTM (یو تی ام) 200 واحد از آپارتمانهای 2 خوابه برای متاهلین و خانواد ه هایشان در کالج Pernada فراهم کرده است که هر کدام از این آپارتمانها با اثاثیه کامل، امکانات آشپزخانه، پورتهایی برای تلفن و اتصال به امکانات دانشکده تجهیز شده است. هچنین در حدود 24 واحد دیگر از آپارتمانهای یک خوابه در خوابگاه های دیگر که بیشتر مناسب برای خانواده های کوچکتر است وجود دارد.

برخی از دانشجویان زندگی در منازل شخصی را انتخاب می کنند، اکثر این ساختمانها در شهرك های اطراف واقع شده اند و به طور معمول این خانه ها بدون وسایل بوده و صرفاً با وسایل اساسی مجهز شده و به آسانی درطول سال در دسترس هستند. لازم به توضیح است كه ساختمانهایی كه در نزدیکی مسیرهای اصلی و مراکز خرید می باشند، معمولا اجاره های بالاتری دارند.

به طور کلی تقاضای استفاده از خوابگاه ها باید در واحد کار دانشجویی انجام شود و در آنجا درخواست ها و سهمیه های موجود برای دانشجویان بین المللی تعیین و بوسیله مركز تحصیلات تکمیلی مدیریت می شود.

کتابخـانه:

کتابخانه دانشگاه UTM (یو تی ام) بهPSZ مشهور است و دادن این نام به این خاطر است که اولین گواهینامهISO9002 MS به خاطر داشتن سرویس های مورد تائید با استانداردهای سیستم کیفیت بین المللی را دریافت کرده است.

PSZ مجموعه ای جامع از منابع علمی و تکنولوژی است که شامل کتابها، مجلات، گزارش ها، کتابهای راهنما، آمار، وسایل سمعی و بصری و پایگاههای الکترونیکی به روز در عناوین مختلف می باشد.

ارزش منابع الکترونیکی در مجموعه PSZ شامل ژورنالها، کتابها، روزنامه ها، پایان نامه ها، اوراق امتحانی الکترونیکی و چیزهای دیگر می باشد و امید است که با داشتن مجموعه ای جامع از منابع مختلف بتواند خودش را به عنوان یک منبع قابل اعتماد كاربران بر همه آشکار سازد.

3.سرویس های مشـاوره ای شغلـی :

واحد سرویس های پشتیبانی دانشجویان دانشگاه UTM (یو تی ام) ارائه کننده مشاوره شغلی و حرفه ای می باشد که این کار بوسیله مشاورین با تجربه و واجدالشرایط انجام می شود. این سرویس ها در دسترس تمامی دانشجویانی که در حال تحصیل در دانشگاه UTM (یو تی ام) هستند می باشد.

مشاورین دانشجویان را در حل مشکلات که در زندگی شخصی و اجتماعی كه در طول تحصیل با آن مواجه می شوند یاری می دهند. هدف از این مشورت تسهیل فرایند یافتن راه کار ها، ارائه اطلاعات کافی و راهنمایی آنها می باشد. مشاورین با دقت به حرفهای شما گوش خواهند داد و شما را در جهت یافتن بهترین راه به كمك دانسته های خودتان ودر مسیرهایی که در پیش رو دارید یاری خواهند کرد.

4.تكنولوژی اطلاعاتی و ارتباطی:

ساختارها و زیربنای ارتباطات و شبكه یکی از اجزاء اصلی دانشگاه UTM (یو تی ام) است که آنها را به شبكه های داخلی و بین المللی متصل می سازد. مسئول سرپرستی و پشتیبانی این خدمات واحد کامپیوتر است. در لابراتوارهای کامپیوتر در کتابخانه ها و خوابگاهها در دانشگاه UTM (یو تی ام) بیش از 1500 کامپیوتر آنلاین در دسترس دانشجویان قرار گرفته است بسیاری از آنها مجهز به محیط ویندوز XP با امکانات پیشرفته و بسته های نرم افزاری مناسب برای استفاده کنندگان می باشند. اکثر دانشکده ها در دانشگاه UTM (یو تی ام) در تلاش برای آماده کردن محیط های آموزشی الکترونیکی برای دانشجویان هستند تا آنها بتوانند در ساعات خارج از كلاس به وسایل کمک آموزشی در شبکه ارتباطی متصل شوند. این دانشگاه مجهز به اتاق های سمینار و سخنرانی است و با تلاش هرچه بیشتر در جهت بهبود امکانات همگام با تکنولوژی جدید امکانات سمعی و بصری می باشد.

سرویس های حمل و نقل :

دانشگاه UTM (یو تی ام) سرویس های حمل و نقل برای رفت و آمد دانشجویان از خوابگاه های داخل دانشگاه و یا خوابگاه های خارج از دانشگاه فراهم می کند.

در حال حاضر بیش از 30 اتوبوس در دانشگاه UTM (یو تی ام) وجود دارد که کار سرویس دهی را از 7:15 صبح تا 11:30 شب هر روزه انجام می دهد. علاوه بر آن اتوبوس های عمومی که بین دانشگاه و مرکز شهر جوهور از طریق کمربندی رفت و آمد می کنند وجود دارند.

6.بانک ها و اداره های پست:

دانشگاه UTM (یو تی ام) مجهز به یک مجموعه کامل بانکی می باشد. یک سرویس مرکزی بانکی Mumalat با بیش از ده سیستم ATM در اطراف دانشکده وجود دارد. یک اداره پست که در ساختمان واحد دانشجویی مستقر است كه سرویس های کاملی را برای دانشجویان و کارکنان فراهم می کند.

7.واحـد پزشکـی:

امکانات پزشکی در واحد سلامت دانشکده در دسترس همه دانشجویان می باشد، این مرکز یک سطح وسیعی ازخدمات را شامل: درمان سرپایی، جراحی های کوچک، بخش آزمایشگاه و ایزولاسیون برای دانشجویانی که نیاز به مراقبت های پزشكی ویژه دارند و خدمات دندانپزشكی و دیالیزی با امکانات کامل را داراست که همیشه در دسترس دانشجویان می باشد.

8.امکانات مذهبی:

مالزی کشور چند ملتی، چند مذهبی و چند نژادی است. اگر چه اسلام مذهب اصلی این کشور است، دانشجویان در دانشگاه UTM (یو تی ام) از مذاهب و دین های مختلفی هستند. دانشگاه سعی می کند امکانات لازم را برای هر فرد برای به جا آوردن اعمال مذهبیش با اجازه جامعه دانشجویی فراهم کند.

در دانشگاه UTM (یو تی ام) جامعه دانشجویی اسلامی، بودایی، مسیحی، هندی که بوسیله اداره کار دانشجویی ثبت شده است وجود دارد.

9.مسجد اسماعیل سلطان:

این مسجد در سال 1990 ساخته شد که تقریبا حدود 000/10 نفر را در خود جای می دهد و امکانات زیادی نظیر کتابخانه های کوچک، اتاق های سمینار، سالن های سخنرانی و اداره و مرکز بایگانی در این مسجد وجود دارد. این مسجد درست در مرکز دانشگاه UTM (یو تی ام) واقع شده و با ساختمان های دیگر محاصره شده است كه به عنوان یک مرکز فراگیری و انتشار اسلام و هم راستا با شعار دانشگاه UTM (یو تی ام) می باشد.

10- خدمات تفریحی ورزشی

دانشگاه UTM (یو تی ام) مجهز به مجموعه ورزشی کامل با زمین های اسکواش، بدمینتون و سالن بازیهای داخلی است. صرف نظر از این، دانشگاه UTM (یو تی ام) همچنین زمین های فوتبال و امکاناتی برای تنیس، بسکتبال، والیبال، رگبی، هاکی، اسب سواری، کوهنوردی، ورزشهای آبی و Spak Takro را فراهم می کند. اکثر این زمین ها در نزدیکی خوابگاه ها واقع شده اند.

در دانشگاه UTM (یو تی ام) باغ استوایی که بعد از دریاچه مصنوعی واقع شده تبدیل به محلی از انواع مختلفی از گیاهان و جانوران و محل زندگی برای گوزن ها شده است. مکان سبز و آرام اطراف باغ یک مکان آرام و ساكت برای دانشجویان و به عنوان یك مرکز تفریحی در بیرون محوطه دانشگاه است. جایی که دانشجویان می توانند از مکان زیبا و طبیعی جنگلهای گرمسیری، مزارع سرسبز و درختان کائوچو و نخل استفاده کنند. تعداد زیادی رودهای طبیعی، امکانات کوهنوردی و نیز مکانهایی برای چادر زدن برای کسانی که ماجراجویند وجود دارد.

مکان تفریحی دیگر مرکز رصدخانه است. جائیكه در بلندترین مکان در محوطه دانشگاه واقع شده و به Bukit Cerap مشهور است. صرف نظر از این که آن به عنوان یک رصدخانه كاربرد دارد، همچنین یک نقطه مشهور برای استراحت کردن و لذت بردن از هوای تازه است. دانشجویان برای لذت بردن از مناظر زیبا ی محوطه دانشگاه UTM (یو تی ام) و مناطق اطراف که آن را احاطه کرده معمولا به بالای تپه پیاده روی می کنند.

11- مکانهای غذاخوری و فروشگاههای مناسب

تقریبا 50 محل فروش موادغذایی در طول محوطه دانشگاه UTM (یو تی ام) وجود دارد که شامل رستورانهای دارای دستگاه تهویه، کافه تریا، رستورانهای فست فود، کافه های پیاده رو و غیره است. همچنین انواع مختلفی از غذاهای سنتی مالایی، چینی، هندی و غربی را ارائه می کنند.

فروشگاههای داخل محوطه دانشگاه UTM (یو تی ام) شامل: کتاب فروشی ها، مراكز فتوکپی، مراكز موبایل، روزنامه فروشی ها، لباس فروشی ها، سالن های آرایش، مراکز عکاسی، فروشگاههای کامپیوتر، آژانس های مسافرتی و بیش از 20 سوپرماركت است كه بسیاری از آنها نزدیک خوابگاه های دانشجویی قرار دارند. همچنین یک فروشگاه مرتبط به دانشگاه UTM (یو تی ام) در ساختمان اتحادیه دانشجویان که به وسیله واحد تکنولوژی مدیریت می شود وجود دارد و ارائه کننده سطح وسیعی از کالاها با کیفیت بالا شامل: لوازم التحریر، نقاشی، طراحی روی پارچه، ظروف سفالی و لباس که بعضی از آنها با نشان دانشگاه منقوش شده اند می باشد.

هزینه زندگی

دانشجویان بین المللی دانشگاه UTM (یو تی ام) باید بدانند که هزینه زندگی در مالزی شامل هزینه های تحصیلی نیست. آنها نیاز خواهند داشت به پرداخت هزینه خوابگاه، کتاب، غذا، حمل و نقل و هزینه های دیگری که وابسته به دوره تحصیلی شان در دانشگاه UTM (یو تی ام) است و این هزینه بسته به سبک زندگی و شرایط و موقعیت های فردی برای دانشجویان مختلف متغییر است.

مركز تحصیلات تکمیلی برای دانشجویانی که در خوابگاههای دانشگاه زندگی می کنند در حدود 180000 تا 240000 تومان هر ماه برای اتاق، غذا و هزینه های شخصی تخمین زده است. هزینه مشابه برای زندگی در یک خوابگاه خصوصی هر ماه در حدود 300000 تا 450000 تومان است.

دانشجویان با خانواده هایشان ممکن است در هر ماه به حداقل 360000 تومان نیاز داشته باشند.

جدول زمانبندی ثبت نام

ثبت نام ممکن است در هر زمانی از سال صورت گیرد اما به متقاضیان پیشنهاد می شود که به تاریخ اعلام شده برای هر پذیرش دقت کنند:

سال تحصیلی شامل 2 ترم است ( 18 هفته ) با یک هفته تعطیلات در بین دو ترم و متقاضیان می توانند هم به صورت نیمه وقت و هم به صورت تمام وقت ثٍبت نام کنند.