دانشگاه UCSI که یکی‌ از قدیمی‌‌ترین دانشگاههای خصوصی مالزی به حساب می‌‌آید، از معدود دانشگاههای خصوصی در مالزی است که طیف وسیعی از رشته‌های تحصیلی‌ را پوشش می‌‌دهد. این دانشگاه برای تحصیل در رشته‌های مهندسی‌، معماری، بیوتکنولوژی، تغذیه، مدیریت و موسیقی‌ توصیه میشود.

با توجه به قراداد تبادل دانشجو بین این دانشگاه و حدود ۵۰ دانشگاه معتبر جهان، این دانشگاه همچنین برای متقاضیان تحصیل در کشور‌های آمریکا، کانادا و استرالیا نیز توصیه میشود. برای این دسته از دانشجویان پس از گذراندن ۶۰ واحد درسی، امکان انتقال به کشور‌های مذکور جهت ادامه تحصیل وجود دارد. واحد اصلی‌ این دانشگاه که به عنوان واحد کوالالامپور شناخته میشود، در منطقه "چراس" در ۱۰ کیلومتری جنوب کوالالامپور واقع شده است. این منطقه با توجه به نزدیکی‌ به شهر کوالالامپور از امکانات مناسبی برای زندگی‌ برخوردار است

لازم به ذکر است دانشگاه سدایا از ابتدای سال ۲۰۱۱ مورد تائید وزارت علوم ایران نیست.

دانشکده ها

دانشکده علوم کاربردی
دانشکده علوم سیاسی و اقتصاد
دانشکده مهندسی، معماری و عمران
دانشکده مهمانداری و مدیریت
دانشکده علوم دارویی
دانشکده علوم اجتماعی و علوم انسانی
مرکز مطالعات پیش دانشگاهی

پردیس ها

دانشگاه UCSI در سال 1986 تاسیس شده و در حال حاضر دارای سه شعبه در کوالالامپور، ترنگانو، و ساراواک می باشد.

پردیس کوالالامپور واقع در زمین 19 هکتاری در منطقه چراس، دسترسی به آموزش الکترونیکی و منابع الکترونیکی را با پیشرفته ترین امکانات برای دانشجویان فراهم می کند. این پردیس چند منظوره قادر به پذیرش 15000 دانشجو می باشد.


پردیس ترنگانو واقع در محلهء بوکیت خور (Bukit Khor) منطقهء مارانگ در سال ٢۰۰٧ درهایش را به روی دانشجویان سالهای سوم، چهارم و پنجم علوم پزشکی گشود. این پردیس به دانشجویانی که برای تحصیل مطالعات کلینیکی خود به بیمارستان Sultanah Nur Zahirah در ترنگانو میرفتند، سکنی داد. دانشکده آموزش و برنامه مدرک مدیریت نفت و گاز نیز تحت نظر دانشکده بازرگانی و علوم اطلاعات این دانشگاه، قرار دارند.


پردیس ساراواک دانشگاه UCSI در منطقه کوچینگ واقع شده، این پردیس دانشگاهی ارائه دهنده محیطی پویا و محرک برای تحصیل در رشته های مهمانداری، گردشگری، مدیریت رویدادها، خرده فروشی، ارتباطات صنعتی و بازرگانی بین المللی می باشد. این پردیس، قویا با بهترین های این صنعت از جمله با هتل های Starwood و Resort Worldwide ، مرکز کنوانسیون بورنئو در کوچینگ، هیئت گردشگری ساراواک، و بسیاری دیگر در ارتباط می باشد.


در فوریهء سال ٢۰۰٨ دانشگاه UCSI با شرکت West Synergy (عضو گروه MUI ) برای احداث یک واحد شهرک دانشگاهی به توافق رسید. این شهرک دانشگاهی که زمینی به وسعت 160 هکتار را پوشش می دهد در شهر اسپیرینگ هیل واقع شده و بیمارستان دانشگاه UCSI را به عنوان اولین بیمارستان آموزشی و خصوصی، در خود جای می دهد. همچنین این شهرک دانشگاهی دارای دانشکده بین المللی جدید UCSI و هتل جدید پنج ستاره UCSI و مرکز کنوانسیون نیز می باشد.