دانشگاه اینتی INTI

دانشگاه اینتی مالزى یا دانشگاه INTI مالزى یکی از دانشگاههای خصوصی  مالزی است که دارای واحدهای زیادی در اطراف مالزی است و رشته های متنوعی را ارائه میکنید. ماکرز اصلی این دانشگاه در شهر نیلای در ۴۰ کیلومتری جنوب کوالالامپور واقع شده است. 

این دانشگاه با دانشگاههای زیادی از استرالیا، نیوزلند، امریکا و کانادا قرارداد همکاری دارد و دانشجویان میتوانند در صورت تمایل پس از دو سال تحصیل در مالزی درخواست انتقال به کشورهای دیگر دهند. 

 

کالج INTI یکی از بهترین مؤسسه‌های چند واحدی در نظام آموزش عالی مالزی است که تلاش دارد تمام واحدهای درسی خود را بر پایه باکیفیت‌ترین برنامه‌های آموزشی انتخاب کند

کالج INTI که در سال 1986 تأسیس شد در سال‌های اخیر توانسته به جایگاه بالایی در سطوح بین‌المللی نایل آید. این دانشکده که در ابتدا کالجی خصوصی و کوچک در «بانگونان سیم لیم، بریکفیلد» بود اکنون با مساحتی برابر 82 هکتار به یکی از بزرگترین کالج‌های «بندر بارو نیلای» تبدیل شده‌است.

ساخت کالج INTI در مالزی از سال 1996 پس از تصمیم «داتوک سری نجیب تون رزاق» وزیر آموزش مالزی آغاز شد. در پی تلاش‌های بی‌وقفه دست‌اندرکاران امر ساخت این پروژه در سال 1998 به پایان رسید. به دنبال آن در سال 2001 ساخت خوابگاه دانشجویان نیز به پایان رسید.

در روز دوم آگوست سال 2001 ساختمان کالج INTI در مالزی به طور رسمی توسط «داتو سری عبدالله حاجی احمد بدوی» معاون وقت نخست‌وزیر افتتاح شد.

کلمه INTI از کلمه‌ای سانسکریتی به معنی «افشره» گرفته شده‌است. این کلمه از آن جهت انتخاب شده‌است که به صورت نمادین نقش کالج INTI را هم در بر می‌گیرد. فلسفه انتخاب این کلمه هم آن بود که این کالج تلاش دارد بهترین موقعیت موجود را برای رشد افراد و شکوفایی توانایی‌ها و استعدادهایشان فراهم آورد.

کالج INTI یکی از بهترین مؤسسه‌های چند واحدی در نظام آموزش عالی مالزی است. این کالج تلاش دارد تمام واحدهای درسی خود را بر پایه باکیفیت‌ترین برنامه‌های آموزشی انتخاب کند. کالج INTI که از پیشروان بین‌المللی کردن آموزش در مالزی است با هدف وسعت بخشیدن به بازه‌های آموزشی رابطه خود با دیگر کشورها از جمله آمریکا، کانادا، استرالیا، نیوزلند و انگلستان را از هر نظر قوی‌تر کند.

دست‌اندرکاران و اساتید کالج INTI ارزش آموزش را به خوبی درک کرده و سعی می‌کنند که دانشجویان را برای بازار کار و چالش‌های آن آماده کنند.

قریب به دو دهه است که این دانشکده در تلاش است رویای آموزش هوشمند فن‌آوری اطلاعات و محیط زیست را به واقعیت تبدیل کند. امروزه دانشجویان این کالج در کلاس‌های INTI شرکت می‌کنند و از محیط پیشرفته، هیجان‌انگیز و در حال رشد آن بهره می‌برند.

دانشگاه UTM (یو تی ام) یکی از دانشگاه های برجسته مالزی است که شهرتی جهانی در زمینه علوم فنی مهندسی دارد. یکی از موسسات معتبری که بی وقفه اثرات بسیار مهمی در زمینه های علوم و فنون با تلاشهای یکپارچه و موزون خود داشته و بدون شك همه این اثرات را می توان به خاطر داشتن دانشجویان و کارکنان پویا دانست. این دانشگاه با داشتن نگرشی که به توسعه ی منابع انسانی خلاق و فنی منتهی می شود خود را با نیازهای جامعه سازگار می کند و در حال حاضر به عنوان یکی از موسسات معتبردر سطح جهانی است كه دارای شرایط بی نظیر فنی و مهندسی و آموزشی می باشد.دانشگاه UTM (یو تی ام) همچنین به خاطر داشتن متد های جدید در آموزش و تحقیقات مشهور است و مفتخر است که در ردیف اول از آموزشهای تکنولوژیکی و حرفه ای قرار دارد. افزایش در تعداد تحقیقات انجام شده باعث مشارکت های دائمی این موسسه با موسسات تحقیقاتی و آموزشی هم به صورت داخلی (بومی) و هم به صورت خارجی ( بین المللی ) شده است و این به دانشگاه UTM (یو تی ام) در حفظ رقابت و فراهم کردن آموزشهای وابسته و تحصیلات برای همه دانشجویان کمک کرده است.

دانشگاه UTM (یو تی ام) 160 نشان تحقیقاتی دریافت کرده است و تقدیرهایی که شامل تقدیر از دانشمندان جوان ملی و تقدیر از مخترعین ملی را داراست که شامل 70 تقدیرنامه بین المللی از کشورهای ژنو، کره جنوبی، آلمان و آمریکا است و اینها همه به منظور واقعیت دادن به این امر است که این مرکز به یک دانشگاه تحقیقاتی معتبر در سطح جهانی تبدیل شده است. در حال حاضر دانشگاه UTM (یو تی ام) بر روی تحصیلات تكمیلی متمرکز شده است و بیش از 100 رشته در مقاطع ارشد و دکترا در علم مهندسی و تکنولوژی ارائه می کند و برای امر آموزش بیش از 500 عضو متعهد از دانشکده فارغ التحصیلان با مدارج بین المللی به خدمت گرفته است.

تاسیس دانشکده تحصیلات تکمیلی در 1993 انعکاس دهنده اهمیتی است که دانشگاه به تحصیلات در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا می دهد.

دانشگاه UTM (یو تی ام) دارای دو كمپ در دو محل مختلف می باشد، یكی در جنوبی ترین قسمت شبه جزیره مالزی منطقه جوهور بارو كه به فاصله چهار ساعت از کوالالامپور واقع شده است ودارای مساحتی بالغ بر18 هكتار است. و کمپ دیگر در قلب كوالالامپور واقع شده است و به عنوان دانشكده شهر كوالالامپور مشهور است.