تاریخچه دانشگاه یو كی ام UKM
UKM logo-pic-1-sharif international consulting group

دانشگاه UKM (یو كی ام) دانشگاهیست برای آنها كه تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می كنند نه آن دسته از افراد كه دانشگاه را تنها یك هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد كرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو كی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی كه بتواند كلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت كه این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو كی ام) در شرایط سخت از افكار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به كار كرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو كی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین كیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی كامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو كی ام) از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را كسب كند كه نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو كی ام) است. موسسه جهش ژنوم مالزی در دانشگاه UKM (یو كی ام) در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو كی ام) در زمینه ژنومیك و میكروبیولوژی است.

سفر به دانشگاه UKM

لحظه ای كه وارد فرودگاه كوالالامپور شدید از غرفه های مخصوص برای تاكسی بلیط با پرداخت بین50 تا 60 رینگت تهیه می كنید و سفری حدود 30 تا40 دقیقه تا دانشگاه UKM (یو كی ام) در پیش خواهید داشت. رفت وآمد با قطارهای سریع السیر به سمت Seremban  از ایستگاه Central Kl در كوالالامپور است و اگر در ایستگاهKajang  پیاده شوید كرایه شما 2.80 رینگت خواهد بود و می توانید ادامه مسیرتان را با اتوبوس با كرایه1.30 رینگت ادامه دهید. رفت و آمدتان با اتومبیل و یا تاكسی از مركز كوالالامپور تا دانشگاه UKM (یو كی ام)در حدود 45 دقیقه زمان می برد و كرایه تاكسی آن40 تا 50 رینگت است. در صورتی كه اتوبوس را انتخاب كنید تا METROJAYA   باید بروید و 1.60 رینگت بپردازید. اگر با اتومبیل بروید به بزرگراه Serembn  Kl  وBangi  كه رسیدید به سمت Toll Pluze  می روید و 2 رینگت برای عوارض می پردازید.

تاریخچه دانشگاه UKM

دانشگاه UKM (یو كی ام) دانشگاهیست برای آنها كه تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می كنند نه آن دسته از افراد كه دانشگاه را تنها یك هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد كرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو كی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی كه بتواند كلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت كه این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو كی ام)  در شرایط سخت از افكار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به كار كرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو كی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین كیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی كامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو كی ام) توانست از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را كسب كند كه نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو كی ام)  است. موسسه جهش ژنوم مالزی در UKM در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو كی ام)در زمینه ژنومیك و میكروبیولوژی است.

پرسنل با تجربه، مطالعات جامع و وسیع، تجهیزات و امكانات تحقیقاتی، شیوه های متنوع و گوناگون و در نهایت ارزیابی خلاقیتهای مختلف، چندی از ویژگیهای خاص دانشگاه UKM (یو كی ام)UKM است.

دانشگاه UKM (یو كی ام)  یك محیط عالی برای شماست كه می خواهید قابلیت خود را در زندگی نشان دهید و در شغل و حرفه انتخابی آینده تان بدرخشید.

دانشگاه UKM (یو كی ام) با تاریخچه ای طولانی پذیرای گرم و صمیمانه دانشجویان سراسر دنیاست و تا به امروز شامل  11 دانشكده و 9 موسسه تحقیقاتی یك بیمارستان آموزشی ((HUKM و 14 مركز آموزشی است و در حال حاضر 1937 دانشجو در مقطع كارشناسی 7473 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد و 1027 دانشجو خارجی از 35 كشور مختلف در حال تحصیل می باشند.

كمپ های دانشگاه UKM

كمپ اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام) در Bangi در حدود 35 كیلومتری جنوب كوالالامپور و در میان دره ای سرسبز و زیبا  واقع شده است. ساختمانهای كمپ  با طراحی زیبا در میان جنگلی انبوه پراكنده شده اند.

مراكز خدماتی نظیر كتابخانه، مركز دانشجویی، سوپر ماركت، بانك و كتابفروشی ها  در مركز كمپ واقع شده اند. ساختمان اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام) به كتابخانه و مركز دانشجویی متصل است. بخش اصلی ساختمان دانشگاه UKM (یو كی ام)در تالار بزرگی واقع شده است كهTun Abdul Razak Chancellory Hall (DECTAR) نامیده می شود.

مسجدی مجلل در قسمت ورودی دانشگاه UKM (یو كی ام)واقع شده است. مسجد به عنوان  مكانی برای بندگی و پرستش خداوند در زندگی بسیار مهم است و وجود این بخش نقش دانشگاه UKM (یو كی ام)را در ارائه آموزشهای بی نظیر یادآوری می كند. ضمن اینكه وجود هر دو مكان  شاهدی از ارتباط میان دانش و فلسفه  می باشد. ” تركیبی از اعتقاد به خدا و آموزشهای مفید و پیوستگی میان تئوری و عمل اساس پیشرفت در دانش، آموزش جامعه و رشد و توسعه دانشگاه است.”

دانشكده های پزشكی، دندان پزشكی، علوم وابسته به بهداشت در كمپ كوالالامپور واقع شده اند. علاوه بر آن از  سال 1997 این دانشگاه، آموزش علوم پزشكی را در بیمارستانی كه HUKM نامیده می شود آغاز كرده است.

معرفی مركز تحصیلات تكمیلی :

اعطاء مدارك، كارشناسی ارشد و دكترا به دانشجویان در برنامه آموزشی تحصیلات تكمیلی دانشگاه UKM (یو كی ام)بعد از ساخته شدن مركز تحصیلات تكمیلی در تاریخ 18 می سال 1970 آغاز شد. اولین دانشجویان در سال 1973 و در مقطع كارشناسی ارشد از دانشگاه UKM (یو كی ام) فارغ التحصیل شدند.

از آن زمان به بعد تقاضا برای تحصیلات تكمیلی در رشته های اقتصاد، مطالعات اسلامی، علوم آموزشی، علوم پایه، علوم پزشكی، مدیریت، علوم فنی مهندسی، علوم اجتماعی و منابع انسانی، زبان، ادبیات و فرهنگ  افزایش یافت.

بنابراین در  ماه جون 1983، دانشگاه UKM (یو كی ام)مركزی برای مدیریت فارغ التحصیلان بنا كرد و هدف اصلی از ایجاد این مركز هماهنگی، توسعه و افزایش برنامه های تحصیلات تكمیلی  بود.

قوانین و مقررات اجرایی در دانشگاه UKM (یو كی ام) توسط مجلس سنا تائید می شود و این  در حالی است كه رئیس مركز تحصیلات تكمیلی  مسئول اجراء،  مدیریت و هماهنگی این قوانین با برنامه های تحصیلات تكمیلی و با همكاری و هماهنگی سایر روسای دانشكده ها، موسسات و مراكز آموزشی می باشد. در نتیجه متقاضیان  در ارتباط با محیطی هستند كه به آنها اجازه تحقیق و پژوهش مرتبط با تخصصی كه دارند و با زمینه ای از آموزش های فكری و عملی داده می شود.

اطلاعات آماری دانشگاه UKM (در تاریخ 1 ژوئن 2007 )

1.       وسعت كمپ های دانشگاه

كمپ اصلی Bangi

1.100 هكتار

كمپ كوالالامپور

20 هكتار

كمپ Cheras ( بیمارستان UKM  )

22 هكتار

2.       تعداد دانشجویان ( از 35 كشور مختلف)

دانشجویان  مقاطع كارشناسی

17.500  نفر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی

5.105    نفر

دانشجویان خارجی

1.368   نفر

3.       فارغ التحصیلان (2007 – 1970 ) در تاریخ 16 آگوست 2007

مقطع كارشناسی

103.066 نفر

مقطع كارشناسی ارشد

13.015  نفر

مقطع دكترا

994  نفر

زندگی دانشگاهی و اداره دانشجویی:

در داخل دانشگاه UKM (یو كی ام)   موسسات و ادارات دانشجویی زیادی وجود دارد. بزرگترین سازمان در دانشگاه UKM (یو كی ام) واحد دانشجویی PMUKM می باشد. بیشترین تمركز این موسسات بر روی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و آسایش اجتماعی، ورزشی و فراهم نمودن امكانات پیشرفته برای دانشجویانی كه به امكانات نیاز دارند و در جستجوی آنها هستند. عضو شدن در این موسسات برای همه امكان پذیر است اگرچه در بعضی از این موسسات محدودیت ثبت نام وجود دارد. اطلاع رسانی در مورد آگهی ها و خبرها به دانشجویان از طریق  تابلوهای  اعلانات صورت می گیرد.

زندگی دانشگاهی و اداره دانشجویی

در داخل دانشگاه UKM (یو كی ام) موسسات و ادارات دانشجویی زیادی وجود دارد. بزرگترین سازمان در دانشگاه UKM (یو كی ام) واحد دانشجویی PMUKM می باشد. بیشترین تمركز این موسسات بر روی فعالیتهای آموزشی، فرهنگی، رفاهی و آسایش اجتماعی، ورزشی و فراهم نمودن امكانات پیشرفته برای دانشجویانی كه به امكانات نیاز دارند و در جستجوی آنها هستند. عضو شدن در این موسسات برای همه امكان پذیر است اگرچه در بعضی از این موسسات محدودیت ثبت نام وجود دارد. اطلاع رسانی در مورد آگهی ها و خبرها به دانشجویان از طریق  تابلوهای  اعلانات صورت می گیرد.

خوابگــاه ها:

دانشگاه UKM (یو كی ام) در داخل و خارج دانشگاه واحد های اقامتی برای دانشجویان تحصیلات تكمیلی فراهم می كند. تعداد این واحدها محدود است و اطلاع رسانی اولیه در این رابطه به مركز مدیریت تحصیلات تكمیلی انجام می شود.

متقاضیان باید به این نكته توجه كنند كه نوع خوابگاه ها در داخل و خارج محوطه دانشگاه UKM (یو كی ام) می تواند متفاوت باشد.

همه خوابگاهها  در داخل دانشگاه UKM (یو كی ام) بوسیله اداره مربوط به خوابگاه ها مدیریت می شوند. در دانشگاه UKM (یو كی ام) تمامی سالن های واحد های اقامتی به نام كالج  Kolej  شناخته می شوند. علی رغم اینكه این كلمه مفهوم آموزش را می رساند ولی هیچ ارتباطی با آموزش ندارد. تمامی این كالج ها به طور كامل با كافه تریا، اتاق ملاقات و اتاق هایی برای خواندن نماز و تماشای تلویزیون مجهز شده اند. اتاق ها به صورت تكنفره و یا چند نفره كه به صورت مشترك استفاده می شوند وجود دارند.

دانشگاه UKM (یو كی ام) همچنین تعدادی مجتمع  اقامتی در خارج از دانشگاه كه در نزدیكی شهرهای Bandar Baru Bengi و Kajang هستند را مدیریت می كند. این مجتمع های اقامتی بوسیله مسیر های اتوبوس تا دانشگاه UKM (یو كی ام) سرویس دهی می شوند. معمولا بسیاری از دانشجویان بین المللی در كالج Taman Tenaga  زندگی می كنند.

به تمامی دانشجویان در هنگام ورود به دانشگاه UKM (یو كی ام) كتاب راهنمای خوابگاه ها داده می شود كه در آن اطلاعات كاملی از انواع  واحد های اقامتی، هزینه های  خوابگاه ها، نحوه اجاره و سایر اطلاعات مربوط به واحد های اقامتی را ارائه می كند. دانشجویان باید در این باره با واحد اداری مربوط به خوابگاه ها جهت كسب اطلاعات اولیه و ثبت نام ارتباط برقرار كنند زیرا تعداد این واحد ها كم و تعداد متقاضی بسیار زیاد است. البته تعدادی از دانشجویان واحدهای اقامتی خصوصی را برای اقامت انتخاب می كنند و تقریبا بیش از 85 درصد دانشجویان در خوابگاه های دانشگاه اقامت دارند.

اجاره ماهانه برای یك اتاق در خود دانشگاه 70 دلار است و برای مخارج زندگی200 تا300  دلار نیاز دارید.

کتـابخــانه:

Tun Seri Lg یكی از بزرگترین كتابخانه های دانشگاهی مالزی است و دارای چندین شعبه است.  این كتابخانه در كمپ اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام) واقع شده كه در حدود72 هزار متر مربع وسعت دارد و یكی از بزرگترین كتابخانه های ملی مالزی است. كتابخانه Tune Seri یك مجموعه با بیش از 1047450 جلد كتاب و 109274 مجله علمی دارد. دانشجویان كارشناسی می توانند 5 كتاب در مدت دو هفته و كارشناسی ارشد 15 كتاب برای بك ماه به امانت بگیرند. در این كتابخانه مجموعه وسیعی از كتابها، مجلات، روزنامه ها، مقالات، پایان نامه ها و غیره موجود می باشد كه با وسایل الكترونیكی و امكانات آموزشی و تحقیقاتی پشتیبانی می شود.

كتابخانهTSL شامل كتابخانه دانشگده پزشكی، حقوق و موسسهMalay World  كتابخانهSivilisation  می باشد. همچنین بیشتر دانشگده ها كتابخانه های كوچكی مربوط به خود دارند. در مجموع كتابخانهTSL یك كتابخانه مركزی و منبع مهم امكانات آموزشی و تحقیقاتی برای جامعه UKM است. دانشگاه همچنین از  تعدادی  كتابخانه خاص نظیر: كتابخانه جهانی و تمدن مالایا (PATMA )، كتابخانه حقوق، كتابخانه دكتر عبداللطیف و كتابخانه بیمارستان UKM پشتیبانی می شود. دانشجویان می توانند به راحتی به این كتابخانه ها با توجه به شرایط و قوانین موجود در آنها دسترسی داشته باشند.

خدمات تفریحی ورزشی

دانشگاه UKM (یو كی ام) امكانات بی نظیری را به دانشجویان ارائه می دهد تا بتوانند درسطح  وسیعی از ورزشها فعالیت داشته باشند. كلوبهای گلف با استاندارد های بین المللی نظیر باشگاه گلف Danau به همراه ساختمانی در زمین گلف كه  دارای  خانه ژیمناستیك، اتاق های سمینار، میزهای اسنوكر، Karaoke، اتاق تلویزیون، فروشگاههای ورزشی و یك رستوران می باشد .

استخر شنا در اندازه استخر المپیك و دو استخر ویژه كودكان نزدیك به باشگاه گلف وجود دارد. علاقمندان به بازی تنیس می توانند از تعداد زیادی میز تنیس در فضای باز برای تمرین استفاده كنند. امكانات برای بازیهای فوتبال، بسكتبال، بدمینتون و Sepak takraw و بازیهای مخصوص محیط های سر پوشیده به راحتی در دسترس می باشند. یك مسیر دو میدانی نیز در دانشگاه UKM (یو كی ام) وجود دارد.

امنیــت:

دانشگاه UKM (یو كی ام) دارای ماشین های امنیتی وحفاظتی است كه برای حفظ امنیت در داخل كمپ  در حال گشت زنی می باشند. علاوه بر آن یك مركز امنیتی در مجاور ساختمان مدیریت  واقع شده است و تعدادی  واحد های امنیتی نیز در داخل سالن های خوابگاه ها و دانشكده ها  وجود دارد.

خدمات پزشکـی و بهداشتی:

دانشگاه UKM (یو كی ام) خدمات پزشكی و دندانپزشكی وسیعی را با هزینه كم در اختیار دانشجویان و خانواده های آنها قرار می دهد. دكترهای آقا و خانم  برای مشاوره و درمان به راحتی در دسترس می باشند. مشاوره در زمینه های خاص نیاز به گرفتن وقت قبلی دارد. در بسیاری از موارد بیماران در مراكز بهداشتی به صورت سرپایی  معالجه می شوند اگرچه در صورت پیگیری ادامه درمان می توانید از بیمارستان دانشگاه در Cheras استفاده كنید.

خدمات مشـاوره ای:

مشاورین ماهر برای كمك به دانشجویان و هدایت آنها در مشكلات و سختیهای زندگی تحصیلی و زندگی شخصی با ارائه راه حل های مختلف به راحتی در دسترس می باشند.

مراكز مشاوره به دانشجویان در زمینه هایی مانند افسردگی ناشی از دوری از خانواده، برنامه ریزی و مدیریت برای استفاده از زمان، مهارتهای ارتباطی بین فرهنگها، ارتباطات با دیگران، كمك های مالی و در زمینه های مربوط به مشاوره شغلی كمك  كرده و آنها را در این زمینه ها راهنمایی می كنند. دانشجویان در هر زمانی می توانند با مشاورین ارتباط برقرار كنند اما برای مشاوره بهترمی توانند از قبل وقت مشاوره بگیرند.

اگر چه دانشگاه UKM (یو كی ام) این مركز را جهت رفاه حال دانشجویان و آسان كردن مشكلات روحی و عاطفی آنها فراهم كرده است  اما این مركز پذیرای دانشجویانی كه حتی از دانشگاه به طور مختصر بازدیدی می كند نیز می باشد.

امکانـات مذهبـی:

مسجد دانشگاه UKM (یو كی ام) یك مركز مذهبی است نه فقط برای جامعه مسلمان در داخل دانشگاه بلكه برای افرادی كه در نزدیكی دانشگاه UKM (یو كی ام) زندگی می كنند و مكانی برای برپایی نماز جمعه هر هفته می باشد. این مسجد تنها مكانی برای عبادت نیست بلكه دارای یك اتاق بزرگ برای برگزاری جلسات مذهبی، یك كتابخانه، یك اتاق مطالعه، یك اتاق برای عبادت و تفكر و یك آبدارخانه می باشد.

خـدمـات بانكــی:

در داخل دانشگاه UKM (یو كی ام) در حدود5 بانك به نام های CIMB، Simpanan Nasional، Muamalat و Rakyat  است كه در ساختمان Unikeb واقع شده اند. CIMB همچنین دارای یك شعبه در ساختمان Pusanika  می باشد كه  ارائه دهنده خدمات مهم بانكی می باشد.  این بانك دارای ماشینهای خودپرداز بانكی است در حالیكه Islam Bank  ارائه دهنده سرویس های ATM در Pusanika و ساختمان مدیریت می باشد. تمامی این بانكها از روز دوشنبه تا جمعه و از ساعت 9 صبح تا 4:45 آماده ارائه خدمات بانكی می باشند.

رستورانها و مکانهای غذاخوری:

در دانشگاه UKM (یو كی ام) شما درمورد غذا با مشكل بسیار كمی مواجه می شوید. د ر تمامی سالن ها و خوابگاه ها، كافی تریا وجود دارد. تمامی غذاهای ارائه شده دردانشگاه بر طبق قوانین اسلامی تهیه شده و حلال می باشد. یكی از این مراكز غذا و نوشیدنیها Pusanika  است كه انواعی از غذاهای محلی مالایی، چینی و هندی با انواعی از طعم های مختلف وجود دارد.

برای صرف غذا در ساعات بین كلاس ها، رستورانهای كوچكی در نزدیكی شما وجود دارد. تمامی این رستورانها سرویس های صبحانه و چای  را ارائه می دهند. تنها در كافی تریای College و Pusanika سرویس های صرف نهار ارائه می شود. در هر حال اگر شما  به دنبال چیزی متفاوت هستید به رستوران KRU مراجعه كنید و در حالیكه غذایتان را میل می كنید می توانید  به تماشای كلاس های گلف بین المللی نیز  بپردازید.

فروشگـــاه ها:

دانشگاه UKM (یو كی ام)  دارای دو مركز مهم خرید Pusanika و Unikeb می باشند .  Pusanika  مكانی برای خریدهای زندگی دانشجویی است. در داخل این مكان كتابفروشی دانشگاه، فروشگاه عكس، عینك سازی، خیاطی و سوپرماركت های كوچك وجود دارد. در این مكان حتی یك مدرسه آموزش رانندگی برای كسانی كه تمایل به گرفتن گواهینامه رانندگی مالزیایی  و یا  گذراندن دوره هایی برای  تمرین رانندگی دارند وجود دارد. همچنین شما می توانید برای خرید به فروشگاههای مناطقKajang  و Bandar Baru bangi مراجعه كنید.

خدمــات پستــی:

دانشگاه UKM (یو كی ام)  دارای اداره پستی است كه در ساختمان Pusanika واقع شده است و ارائه كننده انواع خدمات پستی در محدوده های داخلی و بین المللی  است. همچنین اداره ای چندمنظوره جهت پرداخت صورت حساب ها و كارهای ثبت نامی و غیره.

خدمـات فتوكپـی:

دسترسی به این خدمات در دانشگاه UKM (یو كی ام) بسیار آسان است. به طور كلی این خدمات به دو طریق در دسترس هستند، در بسیاری از دانشكده ها  مفازه های كوچك فتوكپی وجود دارد كه در ساعات اداری ارائه دهنده این خدمات می باشند. دومین گروه از خدمات  فتو كپی  در كتابخانه حقوق و كتابخانه اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام)  قرار دارد. دانشجویان جهت استفاده از خدمات این ماشینهای فتوكپی نیاز به خرید كارتهای  پیش پرداخت دارند. به دانشجویان یادآوری می شود كه این كار را مطابق قوانین چاپ در مالزی انجام دهند.

لیست رشته كارشناسی دانشگاه UKM

كارشناسی

شهریه كل تحصیل رینگت

شیوه تحصیل

رشته

Program

43,000

واحد درسی

مدیریت بازگانی

Bachelor of Business Management

43,000

واحد درسی

علوم اطلاعات و تكنولوژی

Bachelor of Information Science and Technology

سفر به دانشگاه UKM

لحظه ای كه وارد فرودگاه كوالالامپور شدید از غرفه های مخصوص برای تاكسی بلیط با پرداخت بین50 تا 60 رینگت تهیه می كنید و سفری حدود 30 تا40 دقیقه تا دانشگاه UKM (یو كی ام) در پیش خواهید داشت. رفت وآمد با قطارهای سریع السیر به سمت Seremban  از ایستگاه Central Kl در كوالالامپور است و اگر در ایستگاهKajang  پیاده شوید كرایه شما 2.80 رینگت خواهد بود و می توانید ادامه مسیرتان را با اتوبوس با كرایه1.30 رینگت ادامه دهید. رفت و آمدتان با اتومبیل و یا تاكسی از مركز كوالالامپور تا دانشگاه UKM (یو كی ام)در حدود 45 دقیقه زمان می برد و كرایه تاكسی آن40 تا 50 رینگت است. در صورتی كه اتوبوس را انتخاب كنید تا METROJAYA   باید بروید و 1.60 رینگت بپردازید. اگر با اتومبیل بروید به بزرگراه Serembn  Kl  وBangi  كه رسیدید به سمت Toll Pluze  می روید و 2 رینگت برای عوارض می پردازید.

تاریخچه دانشگاه UKM

دانشگاه UKM (یو كی ام) دانشگاهیست برای آنها كه تحصیل را وسیله ای برای رسیدن به اهداف عالیتر انتخاب می كنند نه آن دسته از افراد كه دانشگاه را تنها یك هدف می دانند. آنچه شما امروز انجام می دهید در فردایتان تجلی خواهد كرد.

نظریه و ایده تاسیس دانشگاه UKM (یو كی ام) برای اولین بار قبل از سال 1920 مطرح شد. دانشگاهی كه بتواند كلیه نیازهای آموزشی را رفع نموده و توانایی پیشرفت داشته باشد. می توان گفت كه این ایده در طی سی سال توسعه و گسترش یافت.

دانشگاه UKM (یو كی ام)  در شرایط سخت از افكار و دیدگاههای بسته مردم آغاز به كار كرد. با وجود چنین شرایطی دانشگاه UKM (یو كی ام) توانست به تقویت عملیات پژوهشی و تضمین كیفیت در عرصه های بین المللی بپردازد و محور و اصول این تلاشها در راستای دستیابی به تحقیقاتی كامل و ارزنده پایه گذاری شده است.

دانشگاه UKM (یو كی ام) توانست از سال 2001 تا سال 2005 با موفقیتی چشمگیر بیش از 50 میلیون دلار از بورسیه های تحقیقاتی را كسب كند كه نشان از پایه گذاری اصولی و قدرتمند پژوهش و تحقیقات در دانشگاه UKM (یو كی ام)  است. موسسه جهش ژنوم مالزی در UKM در 28 آوریل 2006 بوسیله رئیس جمهور مالزی گواهی  دیگر بر قدرت بی نظیر تحقیقاتی دانشگاه UKM (یو كی ام)در زمینه ژنومیك و میكروبیولوژی است.

پرسنل با تجربه، مطالعات جامع و وسیع، تجهیزات و امكانات تحقیقاتی، شیوه های متنوع و گوناگون و در نهایت ارزیابی خلاقیتهای مختلف، چندی از ویژگیهای خاص دانشگاه UKM (یو كی ام)UKM است.

دانشگاه UKM (یو كی ام)  یك محیط عالی برای شماست كه می خواهید قابلیت خود را در زندگی نشان دهید و در شغل و حرفه انتخابی آینده تان بدرخشید.

دانشگاه UKM (یو كی ام) با تاریخچه ای طولانی پذیرای گرم و صمیمانه دانشجویان سراسر دنیاست و تا به امروز شامل  11 دانشكده و 9 موسسه تحقیقاتی یك بیمارستان آموزشی ((HUKM و 14 مركز آموزشی است و در حال حاضر 1937 دانشجو در مقطع كارشناسی 7473 دانشجو در مقطع كارشناسی ارشد و 1027 دانشجو خارجی از 35 كشور مختلف در حال تحصیل می باشند.

كمپ های دانشگاه UKM

كمپ اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام) در Bangi در حدود 35 كیلومتری جنوب كوالالامپور و در میان دره ای سرسبز و زیبا  واقع شده است. ساختمانهای كمپ  با طراحی زیبا در میان جنگلی انبوه پراكنده شده اند.

مراكز خدماتی نظیر كتابخانه، مركز دانشجویی، سوپر ماركت، بانك و كتابفروشی ها  در مركز كمپ واقع شده اند. ساختمان اصلی دانشگاه UKM (یو كی ام) به كتابخانه و مركز دانشجویی متصل است. بخش اصلی ساختمان دانشگاه UKM (یو كی ام)در تالار بزرگی واقع شده است كهTun Abdul Razak Chancellory Hall (DECTAR) نامیده می شود.

مسجدی مجلل در قسمت ورودی دانشگاه UKM (یو كی ام)واقع شده است. مسجد به عنوان  مكانی برای بندگی و پرستش خداوند در زندگی بسیار مهم است و وجود این بخش نقش دانشگاه UKM (یو كی ام)را در ارائه آموزشهای بی نظیر یادآوری می كند. ضمن اینكه وجود هر دو مكان  شاهدی از ارتباط میان دانش و فلسفه  می باشد. ” تركیبی از اعتقاد به خدا و آموزشهای مفید و پیوستگی میان تئوری و عمل اساس پیشرفت در دانش، آموزش جامعه و رشد و توسعه دانشگاه است.”

دانشكده های پزشكی، دندان پزشكی، علوم وابسته به بهداشت در كمپ كوالالامپور واقع شده اند. علاوه بر آن از  سال 1997 این دانشگاه، آموزش علوم پزشكی را در بیمارستانی كه HUKM نامیده می شود آغاز كرده است.

معرفی مركز تحصیلات تكمیلی :

اعطاء مدارك، كارشناسی ارشد و دكترا به دانشجویان در برنامه آموزشی تحصیلات تكمیلی دانشگاه UKM (یو كی ام)بعد از ساخته شدن مركز تحصیلات تكمیلی در تاریخ 18 می سال 1970 آغاز شد. اولین دانشجویان در سال 1973 و در مقطع كارشناسی ارشد از دانشگاه UKM (یو كی ام) فارغ التحصیل شدند.

از آن زمان به بعد تقاضا برای تحصیلات تكمیلی در رشته های اقتصاد، مطالعات اسلامی، علوم آموزشی، علوم پایه، علوم پزشكی، مدیریت، علوم فنی مهندسی، علوم اجتماعی و منابع انسانی، زبان، ادبیات و فرهنگ  افزایش یافت.

بنابراین در  ماه جون 1983، دانشگاه UKM (یو كی ام)مركزی برای مدیریت فارغ التحصیلان بنا كرد و هدف اصلی از ایجاد این مركز هماهنگی، توسعه و افزایش برنامه های تحصیلات تكمیلی  بود.

قوانین و مقررات اجرایی در دانشگاه UKM (یو كی ام) توسط مجلس سنا تائید می شود و این  در حالی است كه رئیس مركز تحصیلات تكمیلی  مسئول اجراء،  مدیریت و هماهنگی این قوانین با برنامه های تحصیلات تكمیلی و با همكاری و هماهنگی سایر روسای دانشكده ها، موسسات و مراكز آموزشی می باشد. در نتیجه متقاضیان  در ارتباط با محیطی هستند كه به آنها اجازه تحقیق و پژوهش مرتبط با تخصصی كه دارند و با زمینه ای از آموزش های فكری و عملی داده می شود.

اطلاعات آماری دانشگاه UKM (در تاریخ 1 ژوئن 2007 )

1.       وسعت كمپ های دانشگاه

كمپ اصلی Bangi

1.100 هكتار

كمپ كوالالامپور

20 هكتار

كمپ Cheras ( بیمارستان UKM  )

22 هكتار

2.       تعداد دانشجویان ( از 35 كشور مختلف)

دانشجویان  مقاطع كارشناسی

17.500  نفر

دانشجویان مقاطع تحصیلات تكمیلی

5.105    نفر

دانشجویان خارجی

1.368   نفر

3.       فارغ التحصیلان (2007 – 1970 ) در تاریخ 16 آگوست 2007

مقطع كارشناسی

103.066 نفر

مقطع كارشناسی ارشد

13.015  نفر

مقطع دكترا

994  نفر